Gratis Linkbuilding

Skrevet af:

Anders

Marketing bureau med AI løsninger

Der er et par måde at lave Gratis Link building på i 2024. Det er blevet svært og det kommer til at blive svære endnu.

Jeg har lavet en liste med de metoder som bliver nævnt andre steder, senere kommer brok og grundene til det virker eller ej.

Vi har en liste med 50+ gratis links her:

[contact-form-7 id=”a758d5a” title=”53 gratis links”]

gratis link-building strategier:

  1. Indholdsoprettelse og -promotion: Skab engagerende, unikt og værdifuldt indhold, som folk ønsker at linke til. Dette kan være blogindlæg, infografikker, undersøgelser, eller rapporter. Når indholdet er oprettet, promover det aktivt på sociale medier, i relevante online fællesskaber, og til din e-mailliste.
  2. Gæsteopslag: Skriv og udgiv artikler på andre relevante blogs eller websites. Dette giver dig mulighed for at placere links tilbage til dit eget website i en kontekst, der giver mening for læserne.
  3. Forholdsskabelse (Networking): Etabler relationer med andre website-ejere, bloggere og influencere i din branche. Dette kan føre til naturlige link-muligheder.
  4. Kommentarer på blogs og fora: Deltag aktivt i branche-relaterede blogs og fora. Ved at bidrage med værdifuld indsigt og information, kan du opbygge troværdighed, og hvor det er relevant, inkludere et link til dit eget site.
  5. Sociale medier: Brug sociale medieplatforme til at dele dit indhold og opfordre til deling og links fra følgere.
  6. Brug af ‘Broken Link’ metoden: Find brudte links på relevante websites og foreslå dit eget indhold som en erstatning.
  7. Lokal link-building: Hvis din virksomhed er lokal, kan du opbygge links fra lokale nyhedssites, samfundssider, og lokale erhvervsforeninger.
  8. Skab infografikker: Folk elsker at dele infografikker. Skab interessante og informative infografikker, som andre websites i din branche finder værdifulde og ønsker at linke til.
  9. Vær aktiv på relevante online fællesskaber: Bliv medlem af og bidrag aktivt til online fællesskaber relateret til din branche. Dette kan være grupper på LinkedIn, Facebook, eller specialiserede fora.
  10. Udnyt lokale begivenheder og sponsorater: Deltag i eller sponsorér lokale begivenheder, hvilket kan føre til links fra event-relaterede websites.

Her er hvad der er galt med strategierne:

  1. Det virker ikke rigtigt længere, folk ved godt hvad et link fra deres side er værd, hvis vi du skal bruge et link fra en side er det nok fordi du vil tjene penge – det er ikke svært at se igennem og selv med det bedste indhold i verden kommer du ikke til at få mange links til dig. Der er brancher hvor det virker, men det er ikke normalt.
    Til gengæld betyder links ikke så meget som det tidligere har gjort, så du behøver slet ikke så mange links til dit indhold, som du har skulle bruge tidligere.
  2. Gæste opslag er næsten det samme, Google har haft flere opdateringer imod det, men gæste oplæg virker stadig, du skal mere se det som en måde at få lov at levere gratis indhold til nye kunder, end at du får et link ud af det.
  3. Dette er en rigtig god dé – særligt med at få links fra leverandører og andre i din branche. Sælger du et produkt fra en leverandører som er født inden for de sidste 10 år har de nok en side om hvor man kan købe deres produkter, her skal du være.
  4. Dette virker ikke. Det bliver nævnt tit i forbindelse med linkbuilding, men det virker ikke. For 20 år siden ja, ikke længere 🙂
  5. Social medier er ikke stedet at bede om links, du kan dele dit indhold der, få kunder der, men du får aldrig links fra Sociale medie opslag.
  6. Denne metode var meget udbredt for nogen år siden, og virker nok stadig lidt endnu, men det er meget begrænset og du ender med at give links til filer, PDF’er, billeder osv, som giver meget lidt i sidste ende.
  7. Dette virker helt sikkert, særligt hvis der er sket et eller andet for din virksomhed, fx at i er blevet større, lige startet, begynder et nyt tiltag eller noget andet så kan det være de lokale foreninger og særligt aviser vil skrive om dig. Du skal dog være opmærksom på at disse links er meget lidt værd, selvom de har pæne tal fra domæne-rank-link-systemerne.
  8. Infografikker er ikke længere en ting, det er svært at få folk til at dele dem, endnu værre at få folk til at linke til dem og det bliver ikke bedre, du kan dog stadig bruge dem, på sociale medier er det stadig stort, dog ville en video virke endnu bedre.
    Der er også mange andre måder at gøre det samme på, er du grafiker? Så lav en font, del den imod at få et link retur, er du fotograf? Tag et billede af noget der mangler et billede og bed om et link retur, er du kunster? Lav et kunstværk til et jubilæum og være kreativ til hvis der kan nævne det.
  9. Ja, dette virker, men fælleskaberne er på sociale medier i dag, så du får ikke nogen links ud af det.
  10. Ja, dette virker, vær dog opmærksom på at links fra sider som ikke er i din branche har meget lidt værdi.

Vi deler snart en liste med steder du kan få gratis links fra, link kateloger, virksomhedsoversigter osv,