fbpx

Google My Business (tidligere Google Places)

Skrevet af:

Anders

Google My Business, tidligere kendt som Google Places, er et gratis værktøj fra Google, der giver butiksejere mulighed for at administrere deres online tilstedeværelse på tværs af Google, herunder Google Søgning og Google Maps. Ved at bruge Google My Business kan virksomheder oprette og opdatere deres virksomhedsprofil, hvilket gør det lettere for kunder at finde oplysninger om deres virksomhed, såsom åbningstider, adresse, telefonnummer og kundeanmeldelser. Dette værktøj hjælper virksomheder med at interagere med kunder, forbedre deres synlighed i søgemaskinerne og styre deres omdømme online.

Lokale søgninger er meget interessante i mange brancher, fordi hvis du søger på en håndværker, så giver det ikke nogen mening at vise den håndværker med det bedste indhold, flest links eller som er mest populær, fordi de er i USA. Det handler om at vise en håndværker som er i nærheden.

Vi har mange kunder som bruger Google My Business meget aktivt i deres markedsføring. Vi har et par kunder som ikke laver andet markedsføring end Google My Business.

Vi har samlet et 3 af dem her, jeg har dog fjernet navnet på dem, da ejerne af forretningerne ikke vil give deres tal videre. Forretningerne her er 2 kæder, en med 12 butikker en med 5 butikker og en enkelt butik ud over det.

Den store & lille kæde:

Oversigten i Google My Business er stedet hvor du kan se alt, det hele er bare lagt sammen, det giver et overblik, men selvom man har flere interaktioner betyder det ikke at man tjener mere.

Her er 4 eksempler på butikker vi har optimeret som er gået et godt stykke frem.

Rutevejledninger siger mere om at man tjener flere penge, det er folk som nok har besøgt dig og nok også har købt noget.

Her er samme 4 butikker og deres rutevejledninger.

Som du kan se går det også rigtigt godt.

Jeg har taget 2 ekstra grafer med, det er 2 af butikkerne’s website kliks, disse er gået flot frem, men da Google My Business ikke er en hoved trafik kanal, er det ikke noget vi fokusere på.

Jeg har ikke taget opkald, bookinger osv med, fordi det er ikke noget denne slags butikker gør sig i.

Alle butikker i hele kæden er gået frem på alle parametre fra Google My Business, jeg har dog valgt dem ud som ser best ud her 🙂

Den kreative butik:

Du har se tallene sammenlignet med sidste år.

Selv med store tal i forvejen går det stadig rigtigt godt fremad. Og forretningen udvikler sig rigtigt godt på baggrund af denne form for marketing. Det vi laver for butikken er næsten gratis da et par kunder rigeligt betaler alt hvad vi arbejder for.