Optimering til Google Business virksomhedsprofil

Skrevet af:

Anders

Google Business virksomhedsprofil er super vigtige i rigtigt mange brancher, har du en butik kan du helt sikkert få mange flere kunder hvis du bruger så meget tid som muligt på Google places. Google places forretningskonto er ikke kun noget der er på Google Maps, det er også på alle andre google søgninger, hvis søgningen henviser til noget lokalt – og kunderne vælger dem som ser bedst ud, det betyder at google også vælger dem som ser bedst ud.

Det kan dog være svært at finde ud af hvor man skal starte, eller hvad man kan gøre der inde, så her er en liste med konkrete ting du kan gøre for at få flere kunder fra Google Maps og Google places.

At oprette og optimere en Google Places-konto, nu kendt som Google My Business (GMB), er et vitalt skridt i at forbedre din online tilstedeværelse, især hvis du ejer en fysisk forretning. Her er en trinvis vejledning til, hvordan du kan oprette og optimere din GMB-konto for at opnå de bedste resultater:

1. Oprettelse af din konto

2. Optimering af din profil

3. Engagering med kunder

4. Analyser og tilpasninger

5. Opdateringer og vedligeholdelse

Ved at følge disse trin kan du oprette og vedligeholde en vellykket Google My Business-konto, der ikke kun forbedrer din online tilstedeværelse, men også hjælper med at tiltrække flere lokale kunder til din virksomhed.

Hvordan vedligeholder du så din konto hvis du allerede har styr på det hele?

Når du allerede har et solidt fundament med din Google My Business (GMB) konto, er det tid til at finjustere og optimere din profil for at opnå endnu bedre resultater. Her er nogle avancerede strategier og teknikker, du kan bruge:

1. Udnyt Avancerede Funktioner

2. Udvidet Interaktion med Kunder

3. Lokal SEO og Link Building

4. Avanceret Analyse

5. Indholdsmarkedsføring og Kampagner

6. Samarbejde og Netværk

7. Feedback og Forbedring

Ved at implementere disse avancerede strategier, vil du være godt på vej til at optimere din Google My Business-profil yderligere, hvilket i sidste ende kan føre til øget synlighed og kundetilstrømning.